Je bedrijf op de kaart zetten kan lastig zijn in het begin. Je weet waarschijnlijk niet goed waar je moet beginnen en wellicht is het budget om dit deel goed aan te pakken ook nog niet zo groot. Echter is het wel zeer belangrijk om je marketing en promotie op orde te hebben om extra potentiële klanten te kunnen bereiken. Je zou hiervoor een branding agency in kunnen schakelen, maar wat is een branding agency en wat voor werkzaamheden verrichten zij precies? Hieronder meer informatie.
Wat doet een branding agency?
Een branding agency zorgt voor het op de kaart zetten en de zichtbaarheid vergroten van jouw merk of bedrijf. Dit kan online zijn, zoals via een website of social media kanalen, maar dit kan ook via het ontwerpen van een huisstijl zijn voor op je enveloppen, briefpapier, flyers en posters oftewel fysieke branding. Meestal is een branding agency gespecialiseerd in online- of fysieke branding. Check dus altijd van tevoren goed waar je in wilt investeren en welke branding agency hierbij past. Een branding agency in Amsterdam kan je bijvoorbeeld helpen als je in de regio Amsterdam je bedrijf gevestigd hebt.
Fysieke branding
Onder fysieke branding kunnen zaken verstaan worden zoals briefpapier, enveloppen, flyers, posters en advertenties of stickers op bedrijfsbussen met je bedrijfslogo. Alles om de zichtbaarheid van je bedrijf te vergroten en je huisstijl overal terug te laten komen en mensen daardoor attent te maken op de producten of de diensten die jij aan kunt bieden met je bedrijf.
Online branding
Bij online branding draait het voornamelijk om de zichtbaarheid van je bedrijf online vergroten via je website of social media kanalen zoals LinkedIn, Instagram of Facebook. Ook wordt er veel online geadverteerd of kun je de zichtbaarheid van je bedrijf online (laten) vergroten door zoekmachine optimalisatie oftewel SEO. Dit kun je het beste uitbesteden aan een gespecialiseerd bedrijf. zij kunnen ervoor zorgen dat jouw bedrijf hoger gevonden kan worden tijdens het zoeken via bijvoorbeeld Google, Yahoo of Bing.
Je kunt een branding agency dus ook inschakelen als je een klein budget hebt en een start wilt maken met branding. Bij online advertentie kun je door middel van data meten hoeveel extra verkeer er is ontstaan op je pagina’s na het aanmaken van advertenties of het posten van speciale content of winacties. Zo kun je ook bekijken wanneer je je ROI oftewel return of investment eruit hebt gehaald. Heb je bijvoorbeeld 25 euro geïnvesteerd en was je doel vooraf om 5 leads op je pagina binnen te krijgen, dan is dat dus je return of investment die je eruit hebt gehaald zodra dat streefgetal is behaald.